Sistema de justificacions del Torn d'Ofici
- Darrera actualització el 02 Juliol 2020
- Vist: 1574
Com ja sabeu durant el perÃode de confinament es va implementar el sistema de justificacions del torn d'ofici a través del correu habilitat per aquesta finalitat. Les justificacions s'han presentat sense incidències i l'adaptació ha sigut molt satisfactòria, ara hem de continuar avançant i continuar amb mesures preventives per evitar riscos innecessaris, per aquest motiu el sistema de presentació dels justificants mitjançant correu electrònic serà el sistema que es farà servir de forma definitiva, es per aixó que us comuniquem que tots el justificants s'hauran de presentar per aquest sistema i no s'acceptaran justificants presentats en paper.
Arrel de les diverses dificultats que s'han detectat a l'hora de justificar al programa SIGA, us fem els següents aclariments:
• Tots els justificants s'han de presentar a l'adreça de correu electrònic creada a tal efecte Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la., no enviar a cap altra adreça.
• Cada justificant ha d'anar juntament amb la documentació acreditativa de l'actuació feta en un sol PDF i en format vertical del dret.
• Cada PDF ha d'anar denominat amb el número de GRAV en cas de que n'hi hagi (aquesta referencia la trobareu en el SIGA amb la denominació EJG, no posar el que esta denomitat "designa", o be el número de GRAV que consta a la carta de la designa que envia el col·legi)
• En el cas de que no tingueu número de GRAV atès que l'actuació ve d'una assistència haureu de denominar el fitxer amb el número de SIGA que us facilita el programa a l'introduir l'assistència. En el fitxer cal indicar ASSISTÈNCIA acompanyada del número de SIGA.
• Tant el número de GRAV com el número d'assistència ha d'estar indicat tant en el nom del fitxer que adjunteu com en el del justificant.
• Quan hi hagi una assistència i actuacions que deriven de la mateixa s'ha de enviar un fitxer amb l'assistència i un altre amb l'actuació posant a ambdós fitxers el número que ens ha facilitat el programa SIGA a l'hora de introduir l'assistència.
• Es important adjuntar sempre el full "justificant de les actuacions fetes en designació d'ofici" on hi consti el número de GRAV, les dades del lletrat, el nom del justiciable, les dades del procediment i el mòdul que es vol justificar. No presentar les actuacions judicials soles sense adjuntar el full de justificant.
• Les assistències també s'han de presentar adjuntant el full "dades de l'assistència". No presentar les declaracions al Centre de detenció ni a Jutjats sense adjuntar aquest full.
• Intentar enviar els justificants gradualment a mesura que els tingueu preparats i no esperar a fer-ho l'últim dia
Tal i com us hem informat a circulars anteriors només s'acceptaran els justificants per correu electrònic que reuneixin aquestes caracterÃstiques per tal de poder gestionar-ho correctament.
Per altra banda, aprofitem per recordar-vos que els informes de insostenibilitat que s'hagin de presentar a la Comissió d'Assistència JurÃdica de Barcelona han de ser informes on a més d'explicar la problemà tica s'ha de justificar jurÃdicament la insostenibilitat perquè la Junta pugui valorar adequadament cada informe i poder emetre les resolucions amb més celeritat.
Des de la comissió del torn d'ofici us agraïm la vostra col·laboració en les modificacions que s'han implementat durant aquest perÃode de confinament tant complicat i valorem molt positivament els vostres suggeriments i comentaris.
Moltes grà cies per la vostra col·laboració
Salutacions cordials
Dolors Salazar Peregrina