TC: Es considera que no s'havien esgotat totes les vies per emplaçar al demandat en un procediment de desnonament, vulnerant la tutela judicial efectiva.

Sentència del Tribunal Constitucional: Es considera que no s'havien esgotat totes les vies per emplaçar al demandat en un procediment de desnonament, vulnerant la tutela judicial efectiva, ja que els documents aportats en la demanda atorgaven informació útil per emplaçar al demandat per altres mitjans.

Sentència del Tribunal Constitucional 181/2015, de 7 de setembre  de 2015

Resum:

Un Jutjat de Primera Instància i Instrucció de Marbella va emplaçar mitjançant edictes al demandat en un procediment de desnonament i reclamació de rendes, després que els actes processals s'haguessin intentat notificar sense èxit al domicili del local de negoci abandonat amb anterioritat i malgrat que constés en actuacions el seu domicili personal i correu electrònic.

S'atorga l'empara. La Sentència declara que en aplicació de la doctrina continguda en la STC 30/2014, de 24 de febrer, s'ha vulnerat el dret a la tutela judicial efectiva sense indefensió, doncs l'òrgan judicial no va esgotar tots els mitjans possibles per realitzar una comunicació personal i efectiva abans de la notificació edictal del deutor, ja que els documents aportats en la demanda atorgaven informació útil per emplaçar al demandat per un altre mitjans. Així mateix, es considera que no existeix cap element que permeti concloure que el recurrent conegués el procés abans de la seva compareixença davant el Jutjat.

L'especial transcendència constitucional resideix en la necessitat d'aclarir la doctrina en relació a la reforma introduïda per la Llei 19/2009 sobre la deguda diligència dels òrgans judicials en l'emplaçament i notificació a les parts en un procediment.

Temes: Procediment de desnonament. Emplaçament

Servei de Biblioteca #bibliotecaicavor