El TS obliga a les asseguradores a indemnitzar accidents encara que hi hagi impagament de pòlissa fins que no comuniqui per escrit la baixa del client.

Sentència de la Sala Civil del Tribunal Suprem que obliga a les asseguradores a indemnitzar accidents encara que hi hagi impagament de pòlissa fins que no comuniqui per escrit la baixa del client.

Resum: La sentència, de la qual ha estat ponent el magistrat Sebastián Sastre Papiol, afirma que per resoldre la pòlissa de l'assegurança obligatoria no n'hi ha prou amb acreditar la culpa de l'assegurat en cas d'impagament de la pòlissa, cal comunicar-li la baixa per escrit.

L'assegurat havia subscrit amb Assegurances Bilbao un contracte d'una durada anual, que va entrar en vigor el 27 d'abril de 2007. L'asseguradora no va poder cobrar la primera cuota per falta de fons en el compte indicat per l'assegurat, un fet que va comunicar al FIVA (Fitxer Informatiu de Vehicles Assegurats) perquè donés de baixa la pòlissa, abans que ocorregués l'accident l'1 d'agost de 2007.

>> Accedir al text complert de la nota del Tribunal Suprem

Ã’rgan: Tribunal Suprem. Sala del Civil