Sentència del TS sobre Dret a l'honor i llibertat d'expressió

El dret a l'honor, es troba en ocasions, limitat per les llibertats d'expressió i informació. El conflicte entre un i un altre dret, ha de ser resolt mitjançant tècniques de ponderació constitucional, tenint en compte les circumstàncies del cas.

Órgan: Tribunal Supremo. Sala del Civil
Data: 7 de juliol de 2015
Núm. de Recurs: 2050/2013
Núm. de Resolució: 378/2015
Procedimient: Casación
Ponent: SEBASTIAN SASTRE PAPIOL

Resum:

Entre d'altres consideracions, el recurs destaca:

a) La informació té interès general i rellevància pública, tractant-se d'una societat cotitzada, i amb una base accionarial àmplia, que figurava en l'Ibex 35.
b) El requisit de la veracitat, en la seva informació econòmica, es compleix, en poder ser contrastada, amb caràcter objectiu, amb dades i referències de fàcil comprovació.
c) Tampoc des de la perspectiva del possible caràcter injuriós, insultane o desproporcionat de les expressions utilitzades pot ser revertit el judici de ponderació que realitzem. En el cas jutjat predomina l'exercici de la llibertat d'expressió, apreciacions personals amb expressions jocoses, però que no entren en la categoria de vexatòries, injurioses, ni insultants, ja que no poden deslligar-se del context de la notícia de fons, com és donar a conèixer la situació de certes dificultats econòmiques per les quals va travessar el mitjà televisiu, imputar de la mateixa al primer executiu de l'entitat, persona pública.

Normativa destacada: Art. 2 de la EL 1/1982

Servei de Biblioteca #bibliotecaicavor