Sentència TS: Swap i el deure d'informació.

Sentència del Tribunal Suprem, sobre SWAP: Sense coneixements experts al mercat de valors, el client no pot saber quina informació concreta ha de demandar al professional

Ã’rgen: Tribunal Suprem. Sala del Civil
Data:
17 de novembre de 2015
Núm. de Recurs:
339/2012
Nº de Resolució:
607/2015
Procedimient:
CIVIL
Ponent:
IGNACIO SANCHO GARGALLO
Tipús de Resolució:
Sentència

Resum: Recurs extraordinari per infracció processal. La càrrega de la prova sobre el compliment dels deures d'informació continguts tant en la normativa MiFID com en la pre MiFID, correspon a l'empresa que presta els serveis financers. No procedeix impugnar la valoració de la prova perquè principalment fa referència a una valoració jurídica. Es reitera la jurisprudència sobre la rellevància de l'incompliment del deure informar sobre els concrets riscos derivats i la contractació del SWAP, respecte de l'apreciació de l'error de vici. L'existència del deure informació de l'art. 79 bis.3 LMV, que es justifica per la asimetria informativa, comporta que el seu incompliment pel banc faci excusable l'error en què pugui incórrer el client sobre el que havia de ser objecte d'informació, sense que pugui traslladar-se la responsabilitat de l'error al propi client per no haver-se assessorat, qui, a més, no queda del tot clar que conegués ben el producte i, sobretot, els seus riscos específics.

Recurs de cassació.

Servei de Biblioteca #bibliotecaicavor