Sentència TS: Es condemna a una empresa per comunicar a una altra la causa de l'acomiadament d'un treballador i així incloure-ho en una "llista negra"

Sentència del Tribunal Suprem de la sala del Civil,  en la que es  condemna a una empresa per comunicar a una altra la causa de l'acomiadament d'un treballador i així incloure-ho en una "llista negra". Afecta a la normativa en Protecció de dades degut a la cessió de dades sense consentiment de l'afectat.

Ã’rgan: Tribunal Suprem. Sala del Civil
Data: 12 de novembre de 2015.
Secció: 1
Núm. de Recurso: 899/2014
Núm.  de Resolución: 609/2015
Procedimient: CIVIL
Ponent: RAFAEL SARAZ

Tema: Protecció de dades.

Resum:  Es condemna a una empresa per comunicar a una altra la causa de l'acomiadament d'un treballador i així incloure-ho en una "llista negra". Aquesta cessió de dades, no va comptar amb  el consentiment de l'afectat.

Vulneració de drets fonamentals a la protecció de dades de caràcter personal i a l'honor.Comunicació de dades personals que pot dificultar la cerca d'ocupació.Càrrega de la prova. Existència de vulneració del dret a la protecció de dades

Servei de Biblioteca #bibliotecaicavor

Descarregar sentència [pdf 58kb]