L'Il·lustre Col·legi d'Advocats de Granollers-Vallès Oriental recolza a la creació de noves unitats judicials per al 2024

El Col·legi d'Advocats de Granollers i Mollet del Vallès manifesta la seva satisfacció pel recent informe del Consell General del Poder Judicial (CGPJ), que ha identificat la necessitat de crear noves unitats judicials per a l'any 2024. Segons l'informe del Servei d'Inspecció del CGPJ, es considera imprescindible la creació de 421 noves unitats judicials a tota Espanya, de les quals 123 són de caràcter prioritari. Dins d'aquestes prioritats, s'inclouen noves places als partits judicials de Granollers i Mollet del Vallès.

L'informe, que s'ha elaborat tenint en compte les càrregues mitjanes de treball dels òrgans judicials durant els anys 2022 i 2023, així com altres factors com el nivell de resolució i pendència mitjana per partit judicial, destaca la urgent necessitat de reforçar la planta judicial per garantir la protecció efectiva dels drets dels ciutadans.

A Catalunya, s'han identificat 35 unitats judicials prioritàries, incloent un nou jutjat de primera instància a Granollers i un jutjat de primera instància i instrucció a Mollet del Vallès. Aquestes noves unitats judicials seran crucials per millorar l'eficiència i eficàcia del sistema judicial a la nostra regió, alleujant la càrrega de treball existent i accelerant la resolució de casos pendents.

El Degà de l'Il·lustre Col·legi d'Advocats de de Granollers-Vallès Oriental ha declarat: "La creació de noves unitats judicials a les nostres localitats és una resposta necessària i esperada per millorar l'accés a la justícia de la nostra ciutadania. Celebrem aquesta decisió del CGPJ i confiem que el Ministeri de Justícia actuarà amb celeritat per implementar aquestes noves places."

L'informe del CGPJ ha estat remès a les sales de govern de l'Audiència Nacional i dels Tribunals Superiors de Justícia per a la seva revisió i observacions, així com al Ministeri de Presidència, Justícia i Relacions amb les Corts, que té la responsabilitat d'impulsar la política de creació de noves unitats judicials i places de jutge d'adscripció territorial.