El company Albert Conesa presenta a la seu del Col•legi el seu llibre “Col•legi d’Advocats de Granollers, 90 anys d’història”

Tal com ja us havíem avançant amb anterioritat, us informem que a les 10 hores del passat divendres 19 de juliol de 2013, a la sala d’actes del nostre Col•legi, l’amic i company Albert Conesa i Bausà va presentar públicament el seu llibre “Col•legi d’Advocats de Granollers, 90 anys d’història”, que finalment constarà de dos volums. L’Albert Conesa porta treballant en aquest projecte des de fa gairebé dos anys, en dono fe, en el que ha esmerçat temps i il•lusió a cabassos, fent una encomiable tasca de recopilació i sistematització de tota la informació que estava dispersa en diversos arxius, com el digitalitzat de l’Ajuntament de Granollers. Amb aquesta obra quedaran aclarits tots els dubtes i confusions que molts de nosaltres anàvem arrossegant sobre la data exacta de creació del nostre Col•legi i altres qüestions.

La presentació del llibre fou el primer dels actes que van tenir lloc amb ocasió de la celebració de la nostra festa patronal, que precisament va coincidir amb la data de fundació del nostre Col•legi, ara fa noranta anys. Va ser un gran honor comptar amb la presència d’Albert Compte, que es va presentar a l’acte per sorpresa -heu de saber que l’Albert Compte és el fill d’Albert Compte, que va ser qui amb vint-i-nou anys, va impulsar la fundació del nostre Col•legi-.

Efectivament, a les 11 hores d’un 19 de juliol de 1923, a la sala d’advocats del Jutjat de primera instància i instrucció de Granollers, es va constituir el nostre Col•legi, al qual es va¬ren inscriure quaranta advocats. Entre d’altres curiositats, l’Albert Conesa va explicar que el nostre Col•legi va ser fundat un dijous, dia de la setmana en que els advocats de Barcelona es desplaçaven a Granollers per atendre clients, ja que era el dia de mercat a aquesta localitat i la gent hi venia a fer gestions, entre d’altres, consultar el seu advocat.

En el primer dels dos volums del llibre, que editarà Tirant lo Blanch i es publicarà al mes de setembre d’enguany, Conesa explica el context històric, polític i social previ a la creació del Col•legi fins a la seva efectiva constitució. El segon, que es preveu que estarà a punt al desembre, explica la història des de la fundació fins al moment actual.

L’Albert Conesa va expressar als mitjans la seva satisfacció pels resultats obtinguts: “ha estat una feina dura però gratificant”, va manifestar.