Jornada de seguretat a Internet

Títol: Jornada de seguretat a Internet
Lloc: Presencial a la seu de Rambla del Col•legi d'Advocats de Granollers
Data: 14 de juliol
Hora: 19h. Duració aproximada de 70 minuts més preguntes.
Ponent: Genís Margarit. Enginyer de Telecomunicacions.
Gratuït pels col•legiats i alumnes EPJ de Granollers.  Altres 10€. Aforament 45 persones.

Introducció:

La seguretat s'ha convertit en la paraula de moda del món digital gràcies a fets com: publicació de registres telefònics, revelacions d'espionatge, o el cas NSA que continuen sent notícia. Però el furor d'aquests esdeveniments amaga el fet de que la gestió estratègica de la informació és un element central de tota activitat, des del manteniment de relacions professionals fins a la protecció de documents confidencials o exclusius.

El que ha canviat en els últims 20 anys són els mecanismes i les "configuracions per defecte" en els mètodes de comunicació d'informació. La adaptació a aquests ambients actualitzats és essencial per portar a terme les feines essencials, el treball d'investigació i de vigilància de l'advocacia.

En el transcurs de la Jornada s'aborden els aspectes de seguretat que un advocat ha de portar a la pràctica:

1. Elecció del dispositiu (smarthpone, tablets, portàtils) i connexions a Internet (wifi, 3G, 4G o adsl).
És bàsic escollir bé el dispositiu i la connexió. Més enllà de marcar-se un pressupost s'han d'avaluar les garanties i capacitats.

Per això en la Jornada mostrarà les diferències entres les possibilitats que ofereix actualment el mercat telemàtic.

2. Pla d'acció en cas d'averies o pèrdues
Per a un advocats, els equips informàtics són la seva eina de treball, i si aquesta pateix una incidència ha de tenir la seguretat que podrà accedir a la informació immediatament i garantir que ningú més ho pugui fer.

S'explicaran els mecanismes possibles per cobrir els successos de pèrdua i averies sense afectar al rendiment laboral.

3. Eines per l'ús segur i anònim d'Internet
La desconfiança que pot generar una xarxa pública com Internet no ha de significar un obstacle per aconseguir cercles de confiança en les comunicacions amb l'entorn laboral. Es presentaran tots aquells protocols, sistemes i aplicatius que es poden utilitzar per garantir la seguretat, anonimat i privacitat de la informació.