Jornades ICAVOR: Vulneració de Drets Humans en l'àmbit de l'estrangeria

Noves Jornades d'ICAVOR abordaran la vulneració de drets humans en l'àmbit de l'estrangeria i el seu enjudiciament en instàncies internacionals.

En el marc de la posada en marxa del Servei de referents col·legials en matèria de Tràfic d'Essers Humans, crims de guerra i contra la humanitat al nostre Col·legi, conjuntament amb el Consell de l'Advocacia de Catalunya (CICAC) i la resta de Col·legis de l'Advocacia a Catalunya, en col·laboració amb el Departament d'Igualtat i Feminismes de la Generalitat de Catalunya s'ha coorganitzat una Jornada formativa en la que es tractaran els següent temes de primer ordre:

Temari:

1.- La Cort penal internacional. Els principals crims internacionals, procediments i jurisdicció universal:
a) La creació de la CPI i l´Estatut de Roma, la seva jurisdicció, agents processals, i l´Advocat a la Cort: accés i funcionament.
b) Els tres crims internacionals principals, l´obtenció de la prova, la protecció de les víctimes i/o testimonis, i la reparació de les víctimes.

2.- Assistència lletrada davant crims de guerra: procediments, eines i casos:
a) Accions a realitzar per part de l´advocat d´acord amb els Protocols dels Col·legis de l´Advocacia de Catalunya per a l'assistència a les víctimes de crims de guerra i contra la humanitat.
b) Com comunicar a la CPI indicis de crims de guerra o contra la humanitat.

Dia: Dimecres 2 octubre de 2024
Horari: de 17'00 a 19:15 hores
Presentació: Excm. Sr. Joan Martínez García, Degà de l'Il·lustre Col·legi d'Advocats de Granollers i President de la Comissió de Noves Tecnologies del CICAC
Moderació: Sra. Alicia Suárez Novau, Diputada de la Comissió dels drets humans de l'Il·lustre Col·legi d'Advocats de Granollers