Informació normativa Coronavirus
- Detalls
- Publicat el 12 Març 2020
- Vist: 1111
En aquest espai us anirem informant de les novetats normatives més rellevants de institucions governamentals, sanitàries, de l'advocacia i judicials en relació al COVID-19 i l'estat d'alarma
- Accediu al Pla de Contingència fornt el Coronavirus de l'Il·lustre Col·legi d'Advocats de Granollers [Informació disponible a la Àrea Privada de la web] 18 de març
19 de març
- Comunicado en relación con la prestación de servicios esenciales en el ámbito de la Administración de Justicia + Enllaç
- Línia d'ajuts de la Generalitat de Catalunya per a les persones treballadores autònomes afectades econòmicament pel coronavirus + Enllaç
- No s'interrompen els terminis per a la presentació de declaracions i autoliquidacions tributàries. La suspensió dels termes i la interrupció dels terminis administratius que s'estableixen al Reial Decret que declara l'estat d'alarma, no serà d'aplicació als terminis tributaris, subjectes a normativa especial, ni afectarà, en particular, els terminis per a la presentació de declaracions i autoliquidacions tributàries. Real Decreto 465/2020, de 17 de marzo,por el que se modifica el Real Decreto 463/2020, de 14 de marzo, por el que se declara el estado de alarma para la gestión de la situación de crisis sanitaria ocasionada por el COVID-19. (BOE, 18-marzo-2020). + Enllaç
- Nota d'aclariment en relació amb la instrucció 1/2020, de 15 de març, de la Secretaria de Relacions amb l'Adminstració de Justícia, i de la Secretaria General de Treball, Afers Socials i Famílies, sobre mesures preventives i organitzatives adreçades al personal al servei de l'Administració Justícia a Catalunya davant l'impacte del SarsCov-2 i de mesures específiques a l'àmbit de les conciliacions administratives laborals. + Enllaç
18 de març
- Publicat en el BOE el Real Decreto-ley 8/2020, de 17 de marzo, de medidas urgentes extraordinarias para hacer frente al impacto económico y social del COVID-19.(BOE núm. 73 de 18 de març). + Enllaç
17 de març
- Els advocats i les advocades poden ajornar amb el seu carnet ACA el pagament de tributs per pal·liar els efectes de l'Covid-19. Enllaç
* Instruccions provisionals de l'Agència Tributaria per solicitar l'ajornament previstos en el Real Decreto Llei "Covid-19". Enllaç
- Acord governatiu sobre l'accés a la ciutat de la Justicia, metre duri la situació d'excepcionalitat vinculada a l'epidèmia del coronavirus. Enllaç
15 de març
- Acord governatiu dirigit a la concreció dels magistrats/des que han d'atendre serveis de guàrdia i actuacions urgents. [Informació d'accés restringt] Enllaç
- Suspensió d'actes de conciliació administrativa prèvia a la jurisdicció social. Enllaç
- Informació des de la Conselleria en relació al SOJ penitenciari: S'acordat amb el Secretari d'Execució Penal que l'assessorament es farà via telemàtica sempre (videoconferència) per tot el temps que duri la situació d'emergència sanitària.
- El Govern garanteix el funcionament dels serveis essencials dels jutjats. Enllaç
El Govern ha aprovat una instrucció per garantir el funcionament dels jutjats, les fiscalies i l'Institut de medicina legal i ciències forenses de Catalunya (IMLC). El text assegura el compliment de les actuacions judicials considerades essencials, que són totes aquelles que de no practicar-se podrien causar un perjudici irreparable.
La instrucció, en aquest sentit, garanteix els serveis de guàrdia, les mesures i les ordres de protecció de menors i dones, el funcionament del Registre civil, els aixecaments de cadàvers o les actuacions amb detinguts.
Queden fora dels serveis essencials els desnonaments, la celebració de vistes i les presentacions d'escrits de demanda.
Dotació de personal
La dotació de personal als jutjats durant la situació d'excepcionalitat se situarà al voltant del 10% del total de la plantilla de funcionaris. Hi haurà rotacions per torns i s'evitarà el contacte entre persones de diferents torns. No treballaran aquelles persones amb malalties cròniques, obesitat mòrbida i dones embarassades. Tampoc treballaran persones amb fills menors de 16 anys o persones dependents a càrrec com a conseqüència del tancament de centres.
Videoconferències
Tots els jutjats de Catalunya disposen d'equips de videoconferència que s'hauran d'utilitzar per minimitzar la presència als jutjats. L'atenció al públic es farà, prioritàriament, per via telefònica i digital.
Accés als edificis
Les persones que vulguin accedir als edificis judicials hauran d'acreditar i justificar amb documents que han estat citades per un òrgan judicial o que han de realitzar un tràmit inajornable. Només podran anar acompanyades del seu representant legal.
Els advocats i procuradors també podran accedir-hi, però es recomana que només hi vagin per aquelles actuacions urgents, inajornables i que només es puguin fer de forma presencial.
14 de març
- Reial Decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19. Enllaç
13 de març
- El CGPJ acorda la suspensió de les actuacions judicials i dels terminis processals en tot el territori nacional, garantint els serveis essencials. Enllaç
- L'Agència Tributària ampliarà els terminis en els procediments tributaris i no considera incomplerts els terminis. Enllaç 1 / Enllaç 2
- El CGPJ, el Ministeri de Justícia i la Fiscalia acorden els serveis essencials en l'Administració de Justícia durant la fase de contenció de la pandèmia de l'COVID-19. Enllaç
- Els professionals de l'advocacia, coberts en cas d'incapacitat temporal pel #coronavirus. Enllaç
- Junta General de Jutges i Jutgesses dels jutjats de Granollers referents a actuacions sobre el Coronavirus. [Informació disponible a la Àrea Privada de la web]
- Comunicat del CICAC adreçat el President del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, envers la suspensió de vistes, actuacions judicials i terminis processals amb algunes excepcions. [Informció disponible a la Àrea Privada de la web]
- Model de suspensió de terminis processals. Situació d'emergència sanitària provocada pel COVID-19 (Coronavirus) (WORD) [Informació disponible a la Àrea Privada de la web]
12 de març
- Acta de Junta de jutges de Mollet del Vallès [Informació disponible a la Àrea Privada de la web]
- Acord i nota informativa sobre la implementació por Part de el TSJ de Catalunya de les Directrius adoptades per CGPJ davant el Covidien-19. Enllaç
- L'Advocacia reclama a l'CGPJ la suspensió de tots els actes judicials que no siguin imprescindibles en les zones de risc. Enllaç
- Circular 38/2020 de l'CGAE sobre les prestacions de Servei Públic Judicial davant la situació de l'coronavirus i el decret acordat per la fiscal general de l'Estat. Enllaç
11 de març
- El CGPJ adopta mesures en els jutjats per la crisi de l'Covid-19. Enllaç
10 de març
- Resolució de 10 de març, envers l'aplaçament de la prova d'accès a l'advocacia Enllaç
- RDL 6/2020, de 10 de març, pel qual es adoptant mesures urgents en l'àmbit econòmic i per a la protecció de la salut pública. A més de les mesures de caràcter econòmic, i davant la situació provocada pel COVID-19, s'adopten mesures urgents en l'àmbit econòmic i de protecció de la salut pública per garantir la protecció social dels treballadors que causin baixa per Aïllament i Malaltia, així com per garantir el subministrament d'el material necessari en el sistema nacional de salut. Enllaç al RDL 6/2020
Mesures dels centres penitenciaris per minimitzar l'impacte del coronavirus.
- Detalls
- Publicat el 10 Març 2020
- Vist: 1017
Justícia restringeix activitats i trasllats de població reclusa per minimitzar l'impacte del coronavirus COVID-19 a les presons.
Vols conèixer les notícies més llegides de la web d'ICAVOR durant el 2019?
- Detalls
- Publicat el 02 Gener 2020
- Vist: 902
Consulta les 10 notícies més llegides a la web d'ICAVOR durant l'any 2019.
Proposta d'Estatut del Consell dels Il·lustres Col·legis d'Advocats de Catalunya
- Detalls
- Publicat el 14 Gener 2020
- Vist: 917
El Ple Consell dels Il·lustres Col·legis d'Advocats de Catalunya, en la seva sessió ordinària de 25 de novembre de 2019, va acordar l'aprovació inicial del Projecte d'Estatuts del Consell, així com sotmetre el text aprovat a informació pública per mitjà de la publicació a la pàgina web del Consell, al tauler d'anuncis del Consell i a les pàgines web dels 14 Col·legis catalans que l'integren, durant el període comprès entre el 20 de gener i el 21 de febrer de 2020, ambdós inclosos, a fi que els col·legiats puguin examinar-lo i formular les al·legacions, els suggeriments o les esmenes que considerin convenients.
Resultats eleccions 2019
- Detalls
- Publicat el 20 Desembre 2019
- Vist: 1999
Han resultat escollits els nous càrrecs a la Junta de Govern:
Degà: Joan Martínez Garcia
Vice-Degà: Jesús C. Santos Aparicio
Diputada 5a: Pilar Ballestero Hernández
Diputada 6a: Dolors Salazar Peregrina
Diputada 7a: Silvia Catot Santiago