Informe sobre la reforma de l'organització judicial i el seu impacte a Catalunya

El 22 d'abril passat va tenir lloc al Palau Macaya de Barcelona la presentació del primer informe monogràfic de l'Observatori Econòmic i Social de la Justícia (Càtedra UAB-CICAC) sobre la reforma de l'organització judicial i el seu impacte a Catalunya. En l'esdeveniment va assistir el nostre Degà en representació del Col·legi.

L'informe "Conseqüències econòmiques i socials de l'Avantprojecte de Llei Orgànica del Poder judicial a Catalunya" fa una radiografia de l'estat actual de l'Administració de Justícia i analitza les reformes de l'organització judicial previstes en la Llei Orgànica del Poder Judicial que està duent a terme el Govern estatal.

L'estudi posa en relleu que la mitjana de places de jutges i magistrats a Catalunya es troba sensiblement per sota de la mitjana estatal. Amb una ràtio de 10,2 places per cada 100.000 habitants, enfront la mitjana estatal de 11,1, Catalunya és una de les Comunitats Autònomes amb un menor nombre de places de jutges i magistrats, només per davant de Castella – la Manxa (8,8), Navarra i Extremadura (10,1)

Accediu al text complert de l'informe [Accés consultat el 6 de maig de 2015]