Us informem que el pròxim 1 de juliol de 2014 es canviarà la Jerarquia de la Autoritat de Certificació ACA, i a partir d'aquest moment només es podran emetre certificats amb les targetes de 2048 bits per qualsevol emissió. Els nous certificats ACA ocuparan 2048 bits i no cabran en una targeta de 1024 bits. Això vol dir, que si heu d'actualitzar el certificat també haureu de de canviar el carnet.

Actualment, hi ha dos tipus de carnets, els de 1024 bits i els de 2048 bits.

Com saber quin carnet tinc?

Els carnets de 2048 es van començar a repetir a finals del 2013, i es distingeixen per que a la part dreta del revers i posa TS 2048, sinó diu res és de 1024 bits.

Cal canviar les targetes de 1024 bits el més aviat possible?

En principi no, podeu esperar a que caduquin els certificats i llavors renovar-ho amb un nou carnet. No ha d'afectar els tràmits habituals, encara que en alguna gestió de tercers de l'Agència Tributaria és necessari el nou carnet. En l'any 2017 tots els carnets i certificats ha de ser 2048 (els certificats caduquen als 3 anys).

Com actualitzar el certificat nou?

En un procediment habitual les renovacions es poden fer online, però amb els nous certificats, la primera vegada s'haurà de fer presencialment al Col•legi. Si teniu un carnet 2048 bits no tindrà cost, si és dels de 1024 bits s'haurà de substituir i abonar el cost targeta.

Com sol•licitar el nou carnet:

Cal demanar el nou carnet a secretaria, Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. . Un cop arriba a les dependències del Col•legi, us ho notificarem per correu electrònic. Després haureu de sol•licitar cita per la seva activació a Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la..

Tindrà cost?

Els que tingueu que substituir el carnet de 1028 a 2048 bits el cost serà 25 € IVA inclòs

Ampliar informació sobre els serveis del Certificat Digital de l'Advocacia.

Comissió de Tecnologia
Il•lustre Col•legi d'Advocats de Granollers