Mini cicle cinema jurídica: El Verdugo

Projecció de la pel•licula, "El Verdugo", de Luis G. Berlanga, 1963, dins del Mini Cicle Cinema Jurídic que organitza la Comissió de drets humans del Col•legi d'Advocats de Granollers.
Dia: 4/11/2013 (dilluns)
Hora: 19:00h
Lloc: Seu del Col•legi (rambla Josep tarradellas, 5, 1-3 Granollers).
Preu: Gratuït

Després de la pel•licula i per dirigir el debat comptarem amb la Dra. Teresa Freixas Sanjuán, catedratica de Dret Constitucional de la UAB.
Rebeu una cordial salutació

"EL VERDUGO", de Luis G. Berlanga (1963)

Una de les millors pel•lícules del cine espanyol, Una comèdia plena d'un personal humor negre, una dura critica contra la pena de mort i una ironia sobre l'època franquista realitzada en plena era del règim. Amb guio de Rafael Azcona i de Berlanga que també la va dirigir i actors com Nino Manfredi i Pepe Isbert , Jose Luis Lopez Vázquez, Enma Penella, entre altres. Els personatges principals son un vell botxí que aplicava el "garrote vil" la seva filla casadera i la víctima d'ambdós ; un empleat de una funerària que vol heretar el lloc del seu futur sogre. Un home normal i corrent que te una feina amb la que guanya pocs diners. Ja casat espera no tenir que exercir mai el seu nou ofici de botxí però...

Desprès de la pel•lícula i per dirigir el debat comptarem amb la doctora Teresa Freixas Sanjuán, catedràtica de Dret Constitucional, nomenada dona europea l'any 2004, amb un amplíssim currículum acadèmic i activa defensora del Drets Humans. Podrem parlar del que representa la pena de mort, de la pena de presó permanent revisable i d'altre modificacions que es volen introduir en el nostre codi penal que ens preocupen com juristes i com persones