12 de juliol es commemora el Dia de la Justícia Gratuïta

El 12 de juliol es commemora el Dia de la Justícia Gratuïta, una jornada amb l'objectiu d'apropar el torn d'ofici i l'assistència als detinguts als ciutadans. Aquesta celebració també busca retre homenatge a la important tasca social que realitzen els advocats i advocades que ofereixen aquests serveis. Davant qualsevol dificultat, aquests professionals sempre donen la cara, demostrant el seu compromís i dedicació per una societat més justa i amb igualtat d'oportunitats per a tothom.

L'accés a la justícia és un dret fonamental, reconegut tant en la Declaració Universal dels Drets Humans com en el Conveni Europeu de Drets Humans i Constitució. Garantir aquest accés significa assegurar que totes les persones, independentment de la seva situació econòmica, puguin defensar els seus drets i obtenir una representació legal adequada. En un món on les desigualtats són encara presents, la justícia gratuïta esdevé un pilar essencial per a una societat més equitativa i justa.

Accedeix al manifest de la Justícia Gratuïta