Objectius, metodologia i proves DAP
- In EPJ
- Post 22 Maig 2013
- By Enric Mestre
- Vist: 6858
Objectius
I.
L’objectiu principal de les Prà ctiques d ’Iniciació a la Professió d ’Advocat és facilitar al llicenciat en dret les eines i recursos prà ctics necessaris per capacitar-lo en les habilitats, destreses, actituds i coneixements imprescindibles per iniciar-se en l’exercici de la professió d’advocat amb eficà cia, responsabilitat, seguretat i respecte a la deontologia, i també capacitar-lo perquè pugui incorporar-se als serveis de torn d’ofici i d’assistència al detingut i en el d’orientació jurÃdica de qualsevol Col•legi d’ Advocats de Catalunya, sempre que reuneixi els altres requisits establerts.
II
Per assolir l’ esmentat objectiu principal, el curs ha de capacitarals alumnes de l'EPJ o lletrats en prà ctiques per:
1. Treballar amb seguretat per afrontar les tasques quotidianes de la professió.
2. Tenir sempre present la transcendència deontològica dels seus actes professionals, i apreciar-ne la seva importà ncia per a ells, per al client, per a la societat, per a la justÃcia i per al col•lectiu.
3. Assumir la funció social i solidà ria de l’advocacia.
4. Defensar la justÃcia del cas concret amb lleialtat als interessos del client, i amb independència.
5. Conèixer i aplicar les tècniques a utilitzar, i les estratègies a seguir, davant de qualsevol situació professional, tant judicial com extrajudicial.
6. Actuar, amb desimboltura i seguretat, en els escenaris i ambients en què habitualment ha de treballar un advocat.
7. Mantenir una relació i comunicació adequades amb el client.
8. Identificar l’ interès en joc en les situacions més habituals en les que es pot trobar en iniciar-se a la professió.
9. Identificar les implicacions interdisciplinars de l’assumpte que se li encarregui.
10. Analitzar la viabilitat de les possibles solucions al conflicte, des del punt de vista jurÃdic (substantiu i processal), temporal, econòmic i també humà .
11. Tenir presents les implicacions fiscals del cas.
12. Apreciar la conveniència de propiciar una solució negociada al conflicte, i conèixer diferents tècniques de negociació.
13. Argumentar i redactar, amb correcció jurÃdica, tant de forma oral com per escrit.
14. Conèixer el contingut i utilitat dels documents notarials bà sics.
15. Elegir, si escau, l’acció judicial adient per resoldre l’assumpte plantejat pel client.
16. Localitzar, analitzar i valorar la legislació i la jurisprudència aplicables al cas.
17. Identificar els aspectes substantius i probatoris més rellevants de cada assumpte.
18. Dissenyar l’estratègia a seguir i dirigir, com a lletrat actor i demandat, els procediments més habituals.
19. Conèixer la normativa d’especial aplicació en la demarcació territorial del Col•legi d’ Advocats al que estiguin adscrits l’ Escola de Prà ctica JurÃdica que organitzi les PPIPA o bé el despatx de l’advocat tutor.
20. Conèixer la prà ctica de treball habitual en un despatx d’advocat i en els Jutjats de la demarcació territorial del Col•legi d’ Advocats al que estiguin adscrits a l’ Escola de Prà ctica JurÃdica que organitzi les PPIPA o bé el despatx de L’advocat tutor.
21. Conèixer el funcionament i la praxis dels serveis de torn d’ofici i assistència al detingut, aixà com el d’orientació jurÃdica.
Metodologia
L’ Escola de Prà ctica JurÃdica Joan Mª Xiol i Gasset compte amb una metodologia que té com a base l’ assimilació progressiva d’ experiències i el raonament jurÃdic, aixà com a les simulacions d’escrits.
Tanmateix, forma part de la metodologia de la nostra escola la informació als lletrats en prà ctiques del sistema educatiu per objectius, informació que se’ls hi trasllada tant a les sessions inaugurals i cloenda dels cursos com en totes les reunions prèvies a les inscripcions que cada any es porten a terme.
Proves DAP ( Diploma d’ Aptitud Professional)
Conforme l’article 13 del Reglament , la Comissió de Formació amb els mecanismes col•legials, aixà com el professorat, controlen les assistències dels lletrats en prà ctiques en les sessions del curs i en les prà ctiques internes com externes, condicionada la assistència mÃnima fixada pel reglament perquè el lletrat en prà ctiques superi el curs.
En relació a les proves DAP mitjançant les sessions informatives i en reunions convocades les Comissió de Formació s’informa als alumnes del contingut de les proves, del lloc on es realitzaran i del sistema d’avaluació, aixà mateix , en el taulell d’informació de la EPJ es penja tota la informació relativa aquestes proves juntament amb el calendari de les mateixes, i tot això, seguint les premisses de la Comissió de Formació del CGAE i del CICAC.
En relació a les convocatòries que segons el Reglament el número de convocatòries serà almenys una vegada, la nostra EPJ fins a l’actualitat té una única convocatòria per una prova anual.
Segons l’article 26 del reglament tots els lletrats en prà ctiques de la nostra EPJ
compleixen tots els requisits establerts en l’article 13 del reglament per la corresponent admissió.
La Composició de la Comissió d’ Avaluació compleix amb l’art. 28 del reglament, a més, d’haver emès atent nota per part d’aquesta EPJ al CICAC per tal que fos directament constituïda l’ esmentada Comissió per part del CICAC
La valoració de les proves es realitzarà per la totalitat de la Comissió d’ Avaluació en què s’examina tant les proves escrites com orals, en la que a més assisteixen tots els membres de la Comissió.